Viewing 2 reply threads
  • Forfatter
    Indlæg
    • #2114
      Inaktiv

      Hvilket bedret sted at starte som ny i denne verden end forummet “diskussion om tantra og erfaringer”

      Er helt ny i dette forum så beklager på forhånd hvis alle termer og forståelse ikke har åbenbaret sig for mig endnu.
      Jeg er af natur meget nysgerrig og i en konstant søgen efter viden om hvordan ting virker, har dog måtte erkende (uden at det skal lyde negativt) at der mangler noget, en form for udefinerbar mangel.
      Fristes til at sige, en mangel på kernen i mig selv, en sanselig bevidsthed om mig selv, som stadig efter snart 44 somre ikke er indfanget.
      En ting er at læse om noget, en anden ting er at praktisere det, og hvordan ved man at man har opnået / fanget essensen så man kommer videre. Hvornår ved man at meditation virker… når man åbner øjnene og virker afslappet i kroppen men sindet flyver forvirret rundt i kroppen for at “mærke” efter…. hmmm ja der er mange spørgsmål, svar med efterfølgende flere spørgsmål…
      Blot et par flyvske tanker fra den nye i forummet..
      Et ønske om en dejlig dag til alle

    • #2116
      Inaktiv

      Det er faktisk den bevidst du skal opdyrke. Mere end jagten på den rette tilstand. For den rette tilstand er flygtig. Hvor bevidsthed, som en vedvarende strøm, kan læres. Så bare bemærk dig for nu. Opøv bevidsthed om forskellige tilstande. Så er du startet rigtigt godt.

    • #2117
      Inaktiv

      Jeg tror måske min forvirring ligger i forståelsen af de forskellige begreber. Hvis jeg har forstået dit svar rigtigt så er det et spørgsmål om at “lade tingene” komme til mig istedet for at “jage” en bestemt tilstand. Lade sanserne være åbne men fokuseret på “nuet”

Viewing 2 reply threads
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.